Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Elinore - 10 januari 2010 22:56

Så kan man hitta saker som bara talar till en:


"Jag tror att emotioner är återspeglingar av handlingar.

Jag tror att om man försöker stimulera och väcka känslor utan samband med de aktiviteter där de hör hemma, inför man ett ohälsosamt och skadligt sinnestillstånd.

Jag tror att om vi kan försäkra oss om goda vanor i tanke och handling när det gäller det goda, det sanna och det sköna, då kommer känslorna för det mesta att sköta sig själva.

Jag tror att näst efter livlöshet och tristess, formalism och rutin, så är sentimentaliteten det största hotet mot vår utbildning.

Jag tror att sentimenalitet blir det oundvikliga resultatet, när man försöker skilja känslor från handlingar."

- Dewey


Jag är juh som ni troligen vet en känslomänniska, och jag har en tendens att analysera mycket av vad jag o andra säger o gör.

Vet inte om det är bra eller dåligt?

Är i vilket fall trött på att spela spel (haha alice, the game:P) så jag ska verkligen försöka låta bli. Bara vara jag...

Vet inte om jag vågar, om de funkar, men någon trodde på mig i helgen, itne en vanesak direkt. Så om nån tror på MIG på måste jag juh helt enkelt bara vara MIG :D

Hmm.. de blir lätt en del svammel såhär på kvällskvisten :P

Puss o gonatt på er godingar! <3


Love//Me

Av Elinore - 10 januari 2010 17:27

Okej, ni som vart med ett tag har väl tappat räkningen på alla mina nya bloggar, men de känns skönt att kunna göra nåt nytt när man kommit in i en ny fas i livet :)

Skiter i presentation då de flesta som läser ändå känner mig o mina konstiga idéer :P


Har haft en sjutusan till helg :D Mår idag fruktansvärt bra o är faktiskt förvånad över att en människa kan säga sånna saker, att de bara får en att må bra.

Så små skitsaker, som andra säkert sagt förr, men denna gången lyssnade jag, kanske för att de fanns nåt slags allvar i blicken??

Att han va(är) snygg som satan skadar juh inte direkt :P Omg, e de enda jag har att säga om saken :D


Har även pratat en del med underbara lilla Alice <3 Gud så skönt att skolan börjar o allt blir som vanlig igen. Känner att detta kommer bli ett superår!


Måste hoppa in i duschen o hämta barnen så...


Kram!!



Love//Me

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


This is real, this is me.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Wiiie


Ovido - Quiz & Flashcards